<$BlogRSDUrl$>
Heldinho
everybody loves Hélder...

Spijt? (Nederlands)

17.10.07
kort antwoord op I don't do guilt anymore!

Laat me dit voorop stellen: ik vind spijt hebben iets positiefs! Ik las dat spijt "de meest zinloze emotie" is en ook "volkomen nutteloos". Nou, ik vind van niet. Ik ben vaak blij dat ik spijt heb van sommige dingen. Dat wil niet zeggen dat ik terug in de tijd wil ofzo.. Wat ik er vooral zo goed aan vind, is dat het een goed teken is dat ik veranderd ben, en anders tegen dingen aan kijk. Ik ben dan heel blij dat ik van mijn fouten heb geleerd.

Als ik spijt van iets heb, wil ik het helemaal niet ongedaan maken, maar zal er alles aan doen om het de volgende keer anders aan te pakken of de schade te beperken.. Ik ben dan ook niet bang om fouten te maken.

Ik hou van 'wat als?'-vragen en gedachten, dat houdt me scherp, dat helpt me dromen en dromen helpt me leven!

In mijn ogen is spijt hebben niet hetzelfde als schuldgevoel.. Het is juist "terugkijken" in de wetenschap dat je veranderd bent en meestal ook positief veranderd.. en dat is iets waar ik voor ben!

Groetjes,
Hélder
Wednesday, October 17, 2007 :: ::
1 Comments:
  • Zeg mattie, hou je eens gedeisd! Zo sterk zijn je argumenten nou ook weer niet. Don't make me haal them onderuit! :P

    xdikke kusx

    By Blogger Slienaa, at 16:01  
Post a Comment
<< Home

Heldinho :: permalink