<$BlogRSDUrl$>
Heldinho
everybody loves Hélder...

Hoop (Nederlands)

24.12.06
the vibe I’m on… Twista – Hope

Hoop… Mooi woord is het toch… Grappig eigenlijk, ik weet niet eens wat ik over hoop zou moeten schrijven.. Wat is het verschil tussen hoop en wanhoop? Volgens mij niet zo groot… In het Portugees is het woord voor hopen hetzelfde als voor wachten. We zeggen dan ook, ‘wie wacht/hoopt, wanhoopt’.. Ik zal dan maar wachten, hopen dat mijn muze mij komt helpen een mooi stuk over hoop te schrijven.

‘De hoop is de laatste die sterft’ zeggen ook veel wijze mensen in het landje waar ik ben opgegroeid. Ik begrijp het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet. Kijk, ik begrijp wel dat je altijd moed moet blijven houden en op het beste hopen, maar zoals ik al eerder zei, er is niet zo een groot verschil tussen hopen en wanhopen. Hoeveel mensen zijn er niet aan ten onder gegaan? Helemaal gek geworden omdat ze maar bleven hopen op een betere toekomst…

Ok ok.. Genoeg van die negatieve flauwekul… Ik zou mezelf niet zijn geweest als ik niet positief bleef.. Daarom ga ik het alleen maar hebben over hoe mooi hopen kan zijn. Met Twista en Cee-Lo (jaja.. daar is die weer) op de achtergrond hoop ik maar dat hier moois uit komt… Just be hopeful.. En omdat het Kerstmis is en het nieuwe jaar bijna van start gaat, ga ik nu mijn wensen met jullie delen… Ik hoop dat jullie het leuk vinden…

Ik hoop dat de zon altijd voor mij blijft schijnen…
Ik hoop dat ik mijn zonnetje, mijn ster kan gebruiken om het leven van de mensen van wie ik hou (jullie allemaal dus) mooi te maken…
Ik hoop dat ik nooit zal sterven…
Ik hoop dat het leven mooi blijf vinden…
Ik hoop dat ik altijd achter mijn dromen aan kan gaan…
Ik hoop dat ik niet zal liegen…
Ik hoop dat mensen steeds mooier worden…
Ik hoop dat ik ook elke dag mooier wordt…
Ik hoop dat ik in jullie ogen nooit lelijk ben…
Ik hoop dat ik elke avond, elke dag kan ‘curtir’…
Ik hoop dat de aarde blijft draaien, maar dan mooier…
Ik hoop dat iedereen blijft lachen…
Ik hoop dat ik blijf lachen…
Ik hoop dat morgen een nog mooiere dag is dan vandaag…

Ik hoop, ik hoop, maar het leidt me niet tot wanhoop…

Just be hopeful…

Groetjes,
Hélder
Sunday, December 24, 2006 :: ::
1 Comments:
Post a Comment
<< Home

Heldinho :: permalink