<$BlogRSDUrl$>
Heldinho
everybody loves Hélder...

Film (Nederlands)

24.10.05
Goedemorgen!

Ja, voor mij is het nog ochtend... Ik heb weinig geslapen vannacht.. Weet niet waarom. Zou het komen door de film die ik gisteravond heb gekeken? 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind' met Jim Carrey en Kate Winslet. Ik weet dat de meeste van jullie 'Jimmy' niet zo goed vinden, maar deze film is heel anders zijn andere films.. Het is geen lachfilm, maar een drama die veel stof tot nadenken geeft... Het gaat over de mogelijkheid om herinneringen uit ons geheugen te wissen. In de film is er een kliniek die die mogelijkheid biedt. De meeste patiënten gaan naar die kliniek om herinneringen aan een oude relatie uit te wissen. Een relatie met iemand van wie ze ooit gehouden hebben en om een of andere reden weer zijn verloren. Deze mensen kunnen niet met het verlies leven, dus beslissen ze om alle herinneringen aan die andere persoon uit te laten wissen. Ik zal niet meer vertellen, ik hoop dat jullie nieuwsgierig zijn geworden en die film gaan kijken (als jullie hem nog niet gezien hebben). Ik hoop ook dat jullie zo verrast worden als ik...

Gistermiddag was ik nog aan het denken over hoe wij in de tijd reizen, door middel van herinneringen. Over hoe wij oude situaties kunnen herleven, oude gesprekken kunnen voeren, mensen zien die we werkelijk al jaren niet meer hebben gezien.. Maar de vraag is nu 'wat is nou werkelijkheid en wat niet?' Als alles gebeurt in ons hersens, hoe kunnen we nou weten wat echt is en niet? Op gegeven moment is alles zo verwarrend... Is 'uitwissen' een oplossing? We hebben allemaal nare herinneringen die we eigenlijk niet willen... Nee.. Ik hou van dat reizen in de tijd. Ik wil alle mogelijke herinneringen bewaren, goed of slecht.. Ze zijn alles wat ik heb... De tijd in dit leven gaat zo snel dat alles herinneringen zijn of worden.. Zo snel zijn we aan het eten en zo snel daarna gooien we het allemaal weg via de pot... Laat me maar mijn herinneringen en dromen bewaren.. Die lopen tenminste altijd goed af en niemand kan me afleiden.. IT'S MY WORLD!

Nog even over die film, een van de liedjes van soundtrack is de hele nacht in mijn kop blijven luiden: 'Everybody's Gotta Learn Sometime' van Beck. Geweldig nummer.. Een ander mooi nummer is de nieuwe single van de Audio Bully's 'I'm in Love'. Vorige week heb ik twee andere mooie cd's gedownload: 'Unplugged' van Alicia Keys en de nieuwe van Stevie Wonder 'A Time To Love' (een masterpiece!!!).

Change your heart, look around you
Change your heart, it will astound you
I need your loving like the sunshine
And everybody's gotta learn sometime

(Hier een stukje van dat nummer van Beck, eigenlijk is het een cover van een nummer van Korgis)

Pff... Wat een film...

(trouwens, 17 december ga ik naar het concert van The Fugees in Hasselt (België) ;-) Ja, ze zijn weer samen!!!)
Groetjes,
Hélder
Monday, October 24, 2005 :: ::
0 Comments:
Post a Comment
<< Home

Heldinho :: permalink